کارخانه 7 میلیارد دلاری TSMC ژاپن

شرکت تایوان Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC) یک کارخانه ساخت 7 میلیارد دلاری در ژاپن می‌ سازد که یکی از شرکت‌های تابعه Sony Group Corp یکی از سهامداران اقلیت در این سرمایه‌ گذاری خواهد بود.

کارخانه جدید در طول کمبود مداوم تراشه که طیف وسیعی از صنایع جهانی را تحت تأثیر قرار داده، ایجاد می شود. دولت‌ ها جهت تقویت قابلیت‌ های تولید تراشه‌ های داخلی خود تا حدی با تلاش جهت جذب TSMC و رقیب کره‌ جنوبی آن Samsung Electronics با مشوق‌ های مالی در رقابت هستند.

این سازنده تراشه تایوانی در بیانیه ای بیان کرد که هیئت مدیره TSMC روز سه شنبه سرمایه گذاری اولیه تا 2.12 میلیارد دلار جهت ایجاد یک شرکت تابعه مستقر در ژاپن را تصویب کرد. سهامدار آن 500 میلیون دلار در این شرکت تابعه سرمایه گذاری خواهد کرد که کمتر از 20% از سهام را نشان می دهد.

این دو شرکت در بیانیه ای مشترک در روز سه شنبه اعلام کردند که این سرمایه گذاری جدید از حمایت قوی دولت ژاپن برخوردار است. مشخص نشده که توکیو چگونه حمایت خود را ارائه خواهد کرد، اگرچه نخست وزیر فومیو کیشیدا ماه قبل گفت که دولت وی بودجه را در بسته محرک اقتصادی بعدی که تا پایان سال تعیین می شود، کنار خواهد گذاشت.
رئیس و مدیر اجرایی سونی بیان کرد: ما انتظار داریم که همکاری با TSMC به تامین پایدار ویفرهای منطقی، نه تنها برای ما بلکه برای کل صنعت کمک کند.

هزینه سرمایه اولیه تقریباً 7 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده می شود. ساخت فاب TSMC قرار است در سال 2022 آغاز گردد و انتظار می‌ رود تولید آن تا پایان سال 2024 آغاز شود. انتظار می‌ رود کارخانه چیپ برای حدود 1500 شغل با ظرفیت ماهانه 45000 ویفر 12 اینچی که در ابتدا با 22 و 28 بالغ ساخته می‌ شد، ایجاد کند.

علاوه بر سرمایه گذاری جدید ژاپن، TSMC اکنون در حال ساخت یک کارخانه ساخت 12 میلیارد دلاری در آریزونا است و همچنین در حال بررسی امکان ایجاد یک کارخانه جدید در آلمان است.

سخنگوی TSMC روز سه‌ شنبه بیان کرد: به طور جداگانه تأسیساتی برای تولید تراشه‌ های 7 و 28 نانومتری در شهر کائوسیونگ در جنوب تایوان – اولین کارخانه این شرکت در این شهر – ایجاد خواهد کرد. ساخت و ساز در سال 2022 و انتظار می رود تولید در سال 2024 آغاز شود!

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز