مجید عشقی: برای ثبات در بورس در تلاشیم!

مجید عشقی بیان کرد: به علت اتفاقاتی که به خصوص در نیمه دوم 1399 رخ داد، شاهد ریزش عجیبی در بازار سرمایه بودیم، اتفاقی که به سبب آن سهامداران دچار هراس شدند. در این وضعیت مطابق با علم مالی رفتاری و با بیش واکنشی که در مقابل اخبار منفی اتفاق می افتد، شاهد افت قیمت سهام نسبت به ارزش ذاتی آن بودیم! 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برنامه های خود در راستای ثبات در بازار بورس خاطرنشان کرد: اولین برنامه ای که در نظر داریم، افزایش شفافیت در اطلاعات و صورت های مالی شرکت ها می باشد تا سرمایه گذاران اطلاعات دقیقی از سودآوری شرکت ها داشته باشند.

وی گفت: در ۶ ماه سال 1400 اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است؛ با این وجود به علت بعضی ابهاماتی که در بازار وجود داشته و همانطور که اشاره شد واکنش شدیدی که سرمایه گذاران به علت ترس از بازار نشان دادند، موجب ادامه دار شدن ریزش ها شده است!

عشقی بیان کرد: حضور قوی‌ تر صندوق‌ های بازارگردانی و صندوق های سرمایه گذاری جهت خرید سهام از سایر برنامه هایی می باشد که سازمان بورس و اوراق بهادار در دست اقدام دارد.

در نظر بگیرید از آغاز سال جاری تا الان ۲۵ هزار میلیارد تومان تنها توسط صندوق های بازارگردانی، توسعه بازار و سرمایه گذاری سهام از بازارسرمایه خریداری شده، به صورتی که شرکت های بزرگ و هلدینگ های سرمایه گذاری راغب هستند که این خریدها را ادامه دهند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: محدودیت های موجود در بعضی از صنایع مثل خودرو به افت قیمت های آن ها منجر شده که از نظر بنده اگر دولت هر چه زودتر تصمیمات مناسبی جهت این صنایع بگیرد، بورس به شرایط قبل برمی گردد و شرایط ریزشی رو به زوال می رود. این تصمیمات در چند روز آتی اعلام می شود.

وی گفت: در ۲۰ سال گذشته با حدود ۴ دوره افت شدید مواجه بودیم که این نوسانات بعد از طی مراحل به ثبات و شرایط قبل خود رسیده است!

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز