مبارزه با فساد بانکی

مبارزه همه جانبه نگر با فساد جزو کارهای مهم قوه قضائیه می باشد که بانک‌ ها نیز باید در این حیطه ایفای نقش موثری داشته باشند.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: همه موظف به مبارزه با فساد بانکی می باشیم، ولی مدیران بانک‌ ها باید پیشگام مبارزه باشند، فرقی نمی‌ کند مدیر یا کارمند بانک یا مشتری یا ضابط و قاضی مرتکب فساد، تخلف و سوءاستفاده شود.

اگر با فاسد، متخلف و سوء‌استفاده‌ گر برخورد نشود فساد به سایر بخش‌ ها نیز سرایت می شود.

وی گفت: اگر مدیران عامل یا مدیران شعب بانکی از سمت برخی افراد متنفذ جهت پرداخت تسهیلات به افراد سفارش شده تحت‌ فشار هستند، باید از آن‌ ها در برابر این اعمال نفوذها حمایت گردد تا مجبور به انجام اقدام خلاف قانون نشوند.

اگر کسی مرتکب سواستفاده شود باید با او برخورد صحیح، سازنده و بازدارنده شود.

در آخر رییس قوه قضائیه مهلت 2 هفته‌ ای به کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات بانک‌ ها جهت ارائه راهکار های تقویت و افزایش اختیارات و کارآمدی این کمیته تعیین کرد.

وی همچنین عنوان کرد: بانک‌ ها باید علاوه بر اعتبارسنجی و اخذ وثایق لازم بر روند هزینه‌ کرد تسهیلات نیز نظاره گر باشند و مطالبات را سریعا وصول کنند تا مشتری سوء‌استفاده نکند.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: غیر مجاز