روسیه: سانتریفیوژهای ایران باید نابود شود!

نماینده دائم روسیه اولیانوف در سازمان های بین المللی مستقر در وین بیان کرد: مذاکرات احیای برجام در حال پیشرفت است اما به سرعت پیش نمی رود و یکی از مشکلات مهم آن سانتریفیوژهای پیشرفته غنی سازی اورانیوم در سایت های هسته ای ایران می باشد.

اولیانوف تاکید کرد سانتریفیوژهای ایران یکی از مشکلات اساسی از ده ها مشکل مذاکرات توافق برجام در وین است!

وی در ارتباط با موارد مختلف در ارتباط با حل مشکل عنوان کرد: سانتریفیوژهای غنی سازی ایران یا باید از بین رود، یا به خارج از ایران منتقل گردد یا در انباری تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران نگهداری گردد! نمانیده روسیه توصیه کرده که می توان در زمینه استفاده یکی از این گزینه ها به توافق رسید.

نماینده روسیه که در مذاکرات برجام مواضعی غیر از کشورهای غربی (آلمان، بریتانیا و فرانسه) و نزدیک به ایران اتخاذ می کرد برای اولین بار این اظهارات را بیان کرده است.

مقامات ایرانی در زمینه اظهارات اولیانوف تاکنون واکنشی نشان نداده اند اما رئیس سازمان انرژی اتمی ایران محمد اسلامی، غنی سازی 90% ایران را رد کرده است. وی گفت: این مورد کذب است و این اتهامات نخ نما شده ای است که به ویژه دشمنان و جریان صهیونیستی این ها را به کشور ما نسبت می دهند.

طبق مفاد توافقنامه برجام ایران حق استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته جهت غنی سازی اورانیوم را ندارد.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز