بورس کالای ایران نباید قیمت گذاری کند!

حمید رضا رستگار با توجه به 3 راهکار وزیر صمت در خصوص عرضه کلیه محصولات فولادی به بورس کالا بیان کرد: جهت عرضه کلیه محصولات فولادی به بورس کالا در ابتدا باید عملکرد بورس در چند سال گذشته ارزیابی گردد که آیا عملکرد بورس مفید و خوب بوده یا خیر؟؟

وی همچنین عنوان کرد: اگر عملکرد بورس کالا مثبت باشد که از دید جامعه صنفی توزیع‌ کنندگان آهن و فولاد مفید و مثبت نبوده و اشکالاتی در حیطه عملکرد بورس وجود داشته در آغاز باید با ایجاد تغییرات فنی و بعضی اصلاحات در روش فعالیت، اشتباهات گذشته رفع گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران بیان کرد: بعد از اصلاح و بازنگری فعالیت بورس کالا می‌ توان کلیه محصولات فولادی را به بورس کالا عرضه کرد ولی باید اذعان داشت از آغاز بورس فلزات، این بورس رفتاری مبهم و پر از اشکال داشته است.

رستگار بیان کرد: شیوه کشف نرخ، روش فروش، عرضه محصولات فولادی و تصمیمات افراد تاثیرگذار در رفتار کلی بورس کالا موارد قابل تامل و قابل اصلاح می باشد.

تا وقتی که روش کاری بورس کالا به همین منوال باشد هر دولت و وزیر دیگری نیز بیاید، عملکرد بورس مورد انتقاد است.

شاید به صورت مقطعی تغییراتی در رفتار داشته باشند اما به صورت کلی فعالیت کنونی بورس مورد تایید جامعه صنفی فروشندگان نیست و به هیچ عنوان با روش و عملکرد بورس کالا موافق نیستیم و لذا باید تغییراتی در بورس اتفاق بیفتد.

در بورس کالا اساسا نباید قیمت‌ ها دستوری باشند چون با دستوری بودن قیمت‌ ها، نرخ بازار واقعی نخواهد بود!

بورس نباید بازارسازی و قیمت‌ سازی کند چرا که بورس محلی نیست که تصمیم بگیرد محصولات با چه قیمتی فروخته شوند.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز