پیش بینی درآمد متا!

پلتفرم متا (NASDAQ:FB) گزارش پیش بینی درآمدهای سه ماهه خود را درحالی منتشر کرده است که کمتر از برآورد تحلیلگران است. این غول رسانه های اجتماعی به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد بیشتر شدن رقابت در بازار و تأثیر تغییرات حریم خصوصی اپل (NASDAQ:AAPL) رشد کندتری را نسبت به آنچه انتظار می رفت از خود نشان داده است.

پیش بینی متا از درآمد شرکت در سه ماهه نخست سال جاری بین 27 تا 29 میلیارد دلار است. تحلیلگران انتظار داشتند این رقم به چیزی حدود 30.15 میلیارد دلار برسد.

به دنبال این گزارش، سهام شرکت اصلی متا یعنی فیسبوک، بیش از 20 درصد در معاملات پس از بازار افت کرد. این کاهش با افت 200 میلیاد دلاری ارزش بازار این شرکت نیز همراه شد.

فیسبوک سود خود به ازای هر سهم (EPS) را 3.67 دلار با درآمد 33.67 میلیارد دلار اعلام کرده است. این درحالی است که تحلیلگران پیش‌ بینی کرده بودند سود فیسبوک در هر سهم 3.85 دلار و درآمد آن 33.34 میلیارد دلار باشد. ناگفته نماند که درآمد شرکت از محل تبلیغات با 20 درصد افزایش به 32.64 میلیارد دلار رسیده است.

گفتنی است که تعداد کاربران فعال روزانه جهانی فیسبوک برای اولین بار نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته و از 1.930 میلیارد به 1.929 میلیارد نفر رسیده است.

متا گفت که اخیراً با تغییرات حریم خصوصی اپل در سیستم عامل خود مواجه شده است و این امر هدف قرار دادن و اندازه گیری دقیق تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام را برای برندهای مختلف دشوارتر کرده است. در ادامه نیز به مسائل کلان اقتصادی مانند اختلالات زنجیره تامین اشاره کرد.

این غول فناوری 18 ساله که از سوی پلتفرم هایی مانند تیک تاک و یوتیوب گوگل نیز تحت فشار قرار گرفته است، گفت که انتظار دارد رشد درآمد آن در سه ماهه آینده به دلیل افزایش رقابت برای زمان کاربران و تغییر تعامل به سمت ویژگی هایی مانند کوتاه تر بودن این زمان کاهش یابد.

در این بین، سهام آلفابت (NASDAQ:GOOGL) که روز سه‌ شنبه از رکورد جدید فروش سه ماهه‌ خود خبر داده بود نیز نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت.

متا که در اصل صاحب دومین پلتفرم بزرگ تبلیغات دیجیتال جهان پس از گوگل است، قبلاً هشدار داده بود که تجارت تبلیغاتی آن در سه ماهه چهارم سال گذشته با “تزلزل و عدم اطمینان قابل توجهی” مواجه شده است.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز