عرضه اوراق دولتی طبق کشش بازار!

مجید عشقی بیان کرد: طبق کشش بازار سرمایه اقدام به عرضه اوراق دولتی خواهیم کرد.

وی در زمینه فروش اوراق دولتی در بازار سرمایه بیان کرد: بازار بدهی و بازار سرمایه 2 بازار جدا از هم می باشند که در سراسر دنیا در کنار هم در حال فعالیت هستند.

عشقی گفت: شخصی که سهام می خرد به ندرت اتفاق می‌ افتد که سهام خود را بفروشد و اقدام به خرید اوراق مشارکت یا اوراق بدهی کند. ما قصد داریم بازار بدهی را گسترش دهیم تا دولت و شرکت‌ های خصوصی به آسانی از این بازار تامین مالی کنند.

همچنین گفت: نهاد‌های مالی مثل بانک ها، بیمه‌ ها و صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری باید طبق مقررات، بخشی از دارایی خود را اوراق خریداری نمایند و در هنگامی که قرار است اوراق عرضه گردد ما میزان توانایی آن‌ ها در خرید اوراق را خواهیم سنجید و طبق این خریداران اوراق معلوم می‌ شوند.

او ادامه داد: ۹۹% اوراق در گذشته بازاریابی شده است.

عشقی بیان کرد: بخش عمده‌ ای از منابع حاصل از فروش اوراق صرف بازخرید اوراق قبلی می گردد و وجوه حاصل از فروش، مجدد به بانک‌ ها و صندوق‌ ها باز می‌ گردد و خالص عددی که از بازار خارج می گردد ۱۰ درصد می باشد.

همچنین گفت: ما در عرضه‌ های اولیه نیز کشش بازار را مدنظر قرار خواهیم داد و حال بعضی از شرکت‌ ها آماده عرضه اولیه می باشند.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز