دور هشتم مذاکرات هسته ای!

شبکه المیادین خبر داده هیأت اعزامی ایران به مذاکرات برجام 5 شرط برای گروه ۱ + ۴ دارد!

رفع تحریم های مربوط به توافق وین، راستی آزمایی جهت رفع تحریم ها، کسب ضمانت، جبران خسارت های ایران و بازگشت تمامی طرف ها به تعهدات ذیل توافق شروط ایران ذکر شده است.

هرچند دست یابی به یک نتیجه در آینده در گفت وگوهای وین دور از ذهن است!

واشنگتن: بر این باور هستیم بازگشت متقابل به برجام امکان پذیر است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر هیأت این کشور به وین بیان کرد مذاکرات باید با بازگشت ایران به وین با حسن نیت و جهت پیگیری از جایی که دور ششم مذاکرات متوقف شد، از سر گرفته شود!

جوزف بورل: مذاکرات باید واقع بینانه باشد و طرفین در آن احساس پیشرفت کنند!

امیرعبداللهیان: ایران برای رسیدن به یک توافق صحیح جدی است. مواضع و نظرات روسیه و چین واقع بینانه و سازنده است. اگر همکاران اروپایی با دقت متون پیشنهادی ایران را مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که پیشنهادها در چارچوب برجام است.

جوزف بورل: با تلاش و تعامل همه طرف ها، مذاکرات وین به سمت دستیابی به یک توافق پیش می رود. همچنین همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مهم خواند.

وال استریت ژورنال: واشنگتن در حال تشدید اعمال تحریم ها علیه ایران است زیرا مذاکرات با شکست مواجه می شود!

هشتمین دور مذاکرات برجام بعد از ظهر امروز پنجشنبه 18 آذر ماه سال 1400 در وین برگزار می گردد. به نظر می رسد رفتار معامله گران در بازار امروز محتاطانه تر باشد. بازار ارز روز قبل شاهد سقوط قیمت دلار بود. قیمت این اسکناس آمریکایی در محدوده 30650 تومان قرار گرفت. با وجود کاهشی شدن قیمت دلار، احتمال شکسته شدن محدوده 30500 تومانی قیمت دلار چندان قوی نیست.

تحلیل گران بر این باورند اخبار منفی که در بازار ارز وجود دارد سرعت افت قیمت دلار را کاهش داده است. به عقیده بیشتر فعالان بازار ارز، دور از ذهن است که در امروز نوسان سنگینی در بازار ارز رخ دهد. با این وجود افزایشی های دلار در صورتی وارد بازار دلار خواهند شد که این ارز بالای محدوده 30800 تومانی تثبیت شود. کاهشی های دلار نیز با رفتن دلار به زیر مرز 30500 تومان فعال تر خواهند شد.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز