تورم و فقر در ایران

مقایسه تورم سالانه در 2 ماه قبل نشانگر آن است که این شاخص برای پایین‌ ترین دهک درآمدی، ۰.۶% رشد یافته اما برای بالاترین دهک درآمدی، ۲.۵% کاهش پیدا کرده است. شایان ذکر است در صورتی تورم نقطه‌ ای برای کل خانوار ها در ایران در مهر سال جاری برابر با ۳۹.۲% بود که این رقم برای پایین‌ ترین و بالاترین دهک درآمدی معادل ۴۶ و ۳۱.۱%گزارش شده‌ است. در قیاس تورم نقطه‌ ای نسبت به شهریور ماه سال جاری شاهد هستیم که این شاخص برای بالاترین دهک درآمدی ۹.۵ % و برای پایین‌ ترین دهک درآمدی ۲.۵% کاهش یافته‌است.

هزینه پایین‌ ترین دهک درآمدی در مهر 1400 نسبت به مهر سال قبل، ۴۶% افزایش یافته که این رقم برای بالاترین دهک درآمدی برابر با ۳۱.۱% بوده‌ است. تورم سالانه خوراکی‌ ها، آشامیدنی‌ ها و دخانیات برای پایین‌ ترین دهک درآمدی ۶۲.۲% و برای بالاترین دهک درآمدی ۵۹.۴% گزارش شده‌ است. باید توجه کرد که بیش از ۴۳% هزینه پایین‌ ترین دهک درآمدی مربوط به مواد غذایی اعم از خوراکی‌ ها، آشامیدنی‌ ها و دخانیات می باشد که این رقم برای بالاترین دهک درآمدی حدود ۱۷% است.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز