السالوادور میلیون ها دلار بیت کوین خریداری کرد

نجیب ابوکیله (رئیس جمهور السالوادور) روز گذشته عنوان کرد که این کشور برای اولین بار به ارزش 200 بیت کوین را خریداری کرده است.

این خبر، یک روز قبل از این که السالوادور به صورت رسمی این ارز دیجیتال را به عنوان ارز قانونی کشور تصویب کند، منتشر شد.

وی آقای ابوکیله در توییتی نوشت:با نزدیک شدن مهلت مقرر، کارگزاری‌ های کشور مقادیر بیشتری نیز خریداری خواهند کرد.

السالوادور قرار است بیت کوین را قانونی کند، اقدامی که به بیان رئیس جمهور کشور، در راستای ذخیره میلیون ها دلار کارمزدی می باشد که مردم اهل السالوادور به ازای هر انتقال از خارج از کشور به خانه میفرستند، انجام می شود.

شایان ذکر است که مردم السالوادور سال گذشته تقریبا 6 میلیارد دلار از خارج از کشور، عمدتا از آمریکا به کشور انتقال دادند. این مبلغ معادل 23 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است.

همچنین وی خاطر نشان کرد: به وسیله قانونی شدن بیت کوین، 400 میلیون دلار که هر سال صرف کارمزد حواله می شود، ذخیره خواهد شد.

اما نظرسنجی ها نشانگر آن است که مردم سالوادور در زمینه استفاده از بیت کوین شک و تردید دارند و از نوسانات ارز دیجیتال انتقاد می کنند.

برخی مدعی هستند که این قانون می تواند خطرات قانونی و مالی در موسسات مالی را افزایش دهد.

در صورتی که حامیان بیت کوین آن را به عنوان یک نوآوری مستقل از ماهیت دولت ها می دانند، اما عده ای بر این باورند که بیت کوین منجر به افزایش خطرات نظارتی، مالی و عملیاتی، از جمله قوانین بین المللی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، می شود.

در ماه ژوئن شرکت رتبه‌ بندی اعتباری آمریکایی (Fitch Ratings) به جمع منتقدان پذیرش بیت کوین پیوست و بیان کرد: در این صورت، سود سرمایه‌ ای شامل مالیات نخواهد شد و مالیات برحسب بیت کوین پرداخت می شود، در نتیجه جریان های مالی خارجی کشور از طریق بیت کوین انجام خواهد شد.

این می تواند خطرات ناشی از فعالیت های غیرقانونی را از طریق امور مالی السالوادور افزایش دهد.

صندوق بین المللی پول در جریان مذاکرات خود با السالوادور بر سر یک توافقنامه تامین مالی نزدیک به 1 میلیارد دلار، نگرانی های حقوقی خود را در زمینه تصویب بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشور ذکر کرده است.

به دنبال این قانون اوراق قرضه دلاری این کشور نیز تحت فشار قرار گرفته است.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز