آنگلا مرکل در گذر 16 سال صدراعظمی آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در آستانه انتخابات پارلمانی برای ترک قدرت آماده می‌ شود. ( بسیاری از جوانان و نوجوانان آلمانی صدرات فردی به جز او را در کشورشان به یاد ندارند.)

وی در اولین انتخابات پارلمانی پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ به عنوان نماینده به بوندستاگ (پارلمان آلمان) راه یافت. آنگلا مرکل به عنوان وزیر امور زنان و جوانان وارد کابینه هلموت کوهل، صدراعظم وقت آلمان شد. بعدها در سال ۲۰۱۷ به عنوان صدراعظم در مراسم ترحیم هلموت کوهل که زمینه حضورش در رده‌های بالای سیاست آلمان را فراهم کرده بود شرکت کرد.

آنگلا مرکل ۱۵ سال پس از اولین پیروزی انتخاباتی‌ اش توانست در انتخابات ۲۰۰۵ ائتلاف سوسیال‌ دموکرات‌ ها با سبزها به رهبری گرهارد شرودر را شکست دهد و به عنوان اولین صدراعظم زن آلمان سوگند یاد کند.

آلمان کمتر از 1 سال بعد از آغاز دوران صدارت آنگلا مرکل میزبان جام جهانی فوتبال بود. شهروندان آلمانی در جریان این رقابت‌ ها دریافتند که صدراعظم جدید کشورشان از علاقمندان به ورزش فوتبال است. حضور او در ورزشگاه برای تماشای بازی‌های تیم ملی کشورش و هیجانش در جریان بازی‌ها توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

مرکل در جریان جام‌ های جهانی بعدی نیز برای تماشای برخی از مسابقات تیم ملی فوتبال آلمان در ورزشگاه‌ ها حضور یافت. رسانه‌ های آلمان درباره علاقه صدراعظم ۶۷ ساله این کشور به فوتبال به وی لقب یار دوازدهم تیم ملی فوتبال آلمان آنگلا داده بودند.

از تاثیر گذارترین رویداد های دوران ۱۶ ساله زمامداری آنگلا مرکل تصمیم او در سال ۲۰۱۵ برای پذیرش پناهجویان بود.

وی در اوج فشار ها جهت بستن مرزهای آلمان بر پناهجویانی که همزمان با قدرت گرفتن داعش در عراق و سوریه از جنگ گریخته بودند بیان کرد: «ما از پس این کار بر خواهیم آمد.»

این تصمیم هر چند به محبوبیت آنگلا مرکل در خارج از مرزهای آلمان افزود اما باعث شد تا دو سال بعد حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» به مهم ترین حزب مخالف دولت تبدیل شود.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز