افت 1000 دلاری بیت کوین!

آمار و ارقام شاخص قیمت مصرف کننده منتشر شد که حاکی از افزایش نرخ تورم است. ارزش بیت کوین در واکنش به آن 1000 دلار کاهش یافت.

با انتشار آمار و ارقام شاخص قیمت مصرف کننده منتهی به ماه ژانویه، قیمت بزرگترین رمزارز جهان در کمتر از چند دقیقه حدود 1000 دلار کاهش یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای سنجش میانگین تغییرات قیمت ها در مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به پرداختی های مصرف کننده شهری برای سبدی از کالاهای مصرفی و خدمات خاص مشخص می گردد. این شاخص به صورت تقریبی نرخ  تورم فعلی کشور را نشان می دهد. در ماه ژانویه، شاخص قیمت مصرف کننده بر اساس تایم فریم سالانه از 7 درصد در ماه دسامبر به 7.5 درصد افزایش یافت، این درحالیست که انتظارات حاکی از افزایش 7.3 درصدی CPI بود.

داده های شاخص CPI منتهی به ماه فوریه 2022 قرار است در 10 مارس ارائه شود.

با در نظر گرفتن شرایط فعلی بسیاری از نظرسنجی ها، افزایش شاخص CPI را پیش بینی می کردند. همچنین انتظار می رفت که داده های این شاخص به عنوان یک سیگنال فروش برای بیت کوین عمل کند. در لحظه انتشار این خبر، بیت کوین تنها در عرض چند دقیقه پس از انتشار این داده ها، حدود 1000 دلار کاهش یافت.

ارزش دلار آمریکا به دنبال واکنش اولیه بازار در برابر سایر رقبای اصلی تقویت شد. شاخص دلار آمریکا با رشد 0.25 درصدی در روز به 95.78 رسید.

در همین حال، نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده رشد کرد و در سقف ماه آگوست 2019 یعنی 1.98 درصد قرار گرفت.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز