ایران از رکود تورمی خارج می شود!

موسسه فیچ از سه موسسه برتر اعتبار سنجی دنیا محسوب می گردد و پیش بینی های آن مورد توجه سرمایه گذاران خارجی و کارشناسان اقتصادی دنیا قرار می گیرد.

این موسسه پیش بینی کرد که اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ از رکود تورمی خارج می شود و نرخ تورم ایران در سال آتی میلادی به 8% و نرخ رشد اقتصادی به 4/4% بالغ خواهد شد و تا میانه ۲۰۲۲ رسیدن به توافق و برداشته شدن تحریم ها قابل حصول است.

صنعت بانکداری و خدمات مالی در ایران به دلیل وجود تحریم های بین المللی بسیار محدود شده و وجود یک چارچوب نظارتی ضعیف و ناکارآ به چالش ها دامن زده است.

با نتایج اخیر انتخابات در ایران ارکان قدرت در کشور هماهنگی بیشتری می یابند و رفع تحریم های آمریکا مثبت خواهد بود. همین موضوع چشم انداز اقتصاد ایران در کوتاه مدت را صعودی نشان می دهد!

با توجه به انقباض شدید تولید نفت در سال ۲۰۲۰، بخشی از این رشد به علت بازیابی بخشی از تولید نفت رقم می خورد. برداشته شدن تحریم ها تنها به بهبود وضعیت تورم و قدرت خرید و شهروندان ایرانی منجر نمی شود بلکه نتایج مثبتی در زمینه سرمایه گذاری برجای خواهد گذاشت.

تشکیل سرمایه ثابت ناخالص واقعی در سال ۲۰۲۲ تا 2/8% رشد می کند که بیشتر از افزایش 0/5% پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۱ است!

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز