تورم در بریتانیا!

تورم بریتانیا بیش از حد انتظار افزایش یافته و به بالاترین میزان در یک دهه گذشته رسیده است و استانداردهای زندگی خانوارها را تشدید می‌ کند. همچنین بانک انگلستان را برای افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار می دهد.

یک روز پس از داده‌ های قوی مشاغل، اعداد بیش از حد انتظار تورم بریتانیا، پوند انگلیس را بالا برد و مقدار بیشتری را به افزایش نرخ بهره در دسامبر اضافه کرد.

در ماه اکتبر، قیمت های مصرف کننده سالانه 4.2 درصد افزایش یافت که بالاتر از 3.9 درصد مورد انتظار تحلیلگران و جهش قابل توجهی از 3.1 درصد در سپتامبر بود. همچنین بالاترین سطح تورم در یک دهه را به خود اختصاص داد که عمدتاً ناشی از قیمت انرژی بود، اگرچه تورم اصلی بدون مواد غذایی و انرژی نیز از 2.9 درصد به 3.4 درصد افزایش یافت.

هان جو اقتصاددان ارشد در بانک لویدز گفت: تورم قرار است همچنان بالا بماند و احتمالاً در کوتاه مدت حتی بالاتر از این هم خواهد رفت، زیرا BoE پیش بینی می کند اوج خود در آوریل سال آینده حدود 5٪ باشد. اگرچه انتظار می رود از نیمه دوم سال 2022 به بعد کاهش یابد.

وی گفت: با این وجود دوره طولانی تورم بالاتر از هدف و نشانه‌ هایی مبنی بر قوی ماندن بازار کار پس از پایان طرح مرخصی به این معنی است که افزایش نرخ بهره بانک انگلستان در ماه آینده همچنان در جریان است.

پیکرینگ، اقتصاددان ارشد در برنبرگ، بیان کرد: با توجه به افزایش بیشتر در ماه های آینده، تورم احتمالاً از طریق انتظارات BOE ضربه خواهد زد.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز