نقش ایلان ماسک در نوسانات بیت کوین

ایلان ماسک به نامی تبدیل گردیده که برای هر فردی که از راه دور از ارز دیجیتال آشنایی دارد، شناخته شده است.

با بیش از 55 میلیون دنبال کننده، به نظر می رسد مدیر عامل تسلا، اسپیس ایکس و شرکت بورینگ با توییت های شوخ خود دنیای ارزهای دیجیتال را به طر کامل در دست گرفته است. رابطه او با ارزهای دیجیتال یک رابطه پیچیده ای است. ابتدا آن ها را دوست داشت و سپس آن ها را تأیید کرد، حال فکر می کند برای محیط زیست خطرناک است.

هر بار که او در مورد ارزهای دیجیتال توییت می کند، به نظر می رسد بازار رمزارزها به آن ها واکنش نشان می دهد.

توییت های ایلان ماسک به علت اظهاراتش در زمینه ارزهای دیجیتال معروف است. او با استفاده از توییتر، طرفداران قابل توجهی را در بازار ارزهای دیجیتال جمع آوری کرده است.

در ماه آوریل، تسلا 10 درصد از دارایی های بیت کوین خود را فروخت و باعث ترس سرمایه گذاران شد. ایلان با توییتی به این موضوع پاسخ داد و اذعان داشت که تسلا بیت کوین را فقط جهت آزمایش نقدینگی آن فروخته و او هنوز سرمایه گذاری بیت کوین خود را حفظ کرده است.

بلافاصله بعد از این، ایلان ماسک با توییت هایی که به نظر می رسید تأثیر زیست محیطی این دارایی را زیر سوال می برد، فکر بسیاری از سرمایه گذاران را درهم ریخت. او توییتی ارسال کرد که در آن بیان کرد: تسلا به علت مصرف بالای انرژی بیت کوین، دیگر پرداخت های بیت کوین را نمی پذیرد.

بیت کوین در این ماه بیش از 30% سقوط کرده است، اما ارزش آن 300 درصد بیشتر از سال گذشته است. سقوط این مقیاس می تواند یک ضربه کوچک برای دارایی با پتانسیل بالا، مانند بیت کوین باشد.

ایلان ماسک که تاثیر زیست محیطی بیت کوین را زیر سوال می برد، در واقع نقشی در تاثیرگذاری بر احساسات سرمایه گذاران داشت. با این وجود، این تنها علت سقوط بازار نبود. درست مانند توییت های او، بسیاری از عوامل دیگر تنها به عنوان یک کاتالیزور برای تحریک احساسات سرمایه گذار عمل می کنند.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز