بحران بدهی شرکت اورگراند چین

در پی انتشار اخبار ناتوانی شرکت اورگرند، غول صنعت املاک و مستغلات چین، در بازپرداخت بدهی‌ های بانکی خود، بازار های جهانی با سقوط گسترده ای رو به رو شدند. برخی بر این باورند ورشکستگی این شرکت می‌ تواند پیامد‌های مهمی برای اقتصاد جهان داشته باشد.

سرمایه گذاران در حال بررسی وضعیت شرکت اورگرند و آن چه که در چین می‌ گذرد هستند.

اورگرند توانسته در سال‌ های اخیر به یکی از غول‌های صنعت املاک و مستغلات چین تبدیل شود. این شرکت ۱,۳۰۰ پروژه ساختمانی را در بیش از ۲۸۰ شهر چین به پایان رسانده و مالک یکی از بزرگ‌ ترین تیم‌ های فوتبال این کشور (گوانگژو) است.

این شرکت منابع مالی موردنیاز جهت پروژه‌ های خود را با دریافت ۳۰۰ میلیارد دلار وام از ۱۷۱ بانک تجاری و ۱۲۱ مؤسسه مالی دیگر تأمین کرده است.

دولت چین سال گذشته قوانین جدیدی را برای کنترل بدهی شرکت‌ های بزرگ فعال در صنعت ساخت املاک اعمال کرد که سبب شد اورگرند مجبور گردد واحدهای خود را با تخفیف‌ های قابل‌ توجهی به فروش برساند.

اورگرند این کار را انجام داد تا مطمئن شود که پول کافی برای زنده نگه‌ داشتن کسب‌ و کار خود دارد.

این شرکت اکنون با بدهی سنگین ۳۰۰میلیارد دلاری مواجه شده است و برای بازپرداخت سود وام‌ هایی که دریافت کرده با مشکل مواجه شده است و مشخص نیست که دولت چین برای نجات آن اقدام می‌کند یا خیر؟
این اتفاق یادآور بحران سال ۲۰۰۸ است و برخی بر این عقیده اند که این بدهی سنگین نیز می‌ تواند در صورت عدم جلوگیری، به بازارهای دیگر نیز سرایت کند.
برخی می گویند که کشور چین به هرنحوی مانع از ایجاد یک بحران شده و به این شرکت کمک مالی خواهد کرد تا از این دوران سخت عبور کند.

اورگرند یک زنجیره تأمین بین‌ المللی دارد و با بسیاری از شرکت‌ های سراسر جهان از جمله شرکت‌ های ساختمانی، طراحی و تأمین‌ کنندگان مواد اولیه تجارت می‌کند.

اگر اورگرند نتواند بدهی‌ های خود را پرداخت کند، این شرکت‌ ها با خطر از دست دادن بخشی از سرمایه خود مواجه می‌ شوند.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز