سقوط یورو دلار در پی سخنرانی جروم پاول

به دنبال معاملات امروز، روند نزولی یورو دلار ادامه دارد. بعد از از سخنرانی های روسای بانک های مرکزی شاهد نگرش های مختلفی جهت تشدید سیاست های پولی (کاهش برنامه های مالی ایجاد شده در زمان شیوع کرونا) هستیم.

رئیس بانک مرکزی اروپا روز گذشته در سخنرانی خود بیان کرد که انتظار نمی رود در طولانی مدت انتظارات تورمی در سطح بالا بماند و اتحادیه اروپا هنوز به سیاست پولی تسهیل گرایانه نیاز دارد که به این معنی می باشد که هیچ گونه افزایش نرخ بهره یا کاهش حمایت مالی ایجاد نخواهد شد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو در سخنرانی در کنگره آمریکا عنوان کرد که افزایش قیمت انرژی می‌ تواند سبب تشدید فشارهای تورمی گردد و شرایط فعلی تورم نگران کننده تر از ابتدای سال جاری است.

از نظر رئیس فدرال رزرو آمریکا رشد ادامه‌ دار تورم سبب می‌ گردد تا نیاز به سیاست‌ های انبساطی پولی از بین برود. خروج فدرال رزرو از سیاست‌ های انبساطی پولی می‌ تواند اثر منفی بر سهام و ارزهای ریسکی داشته باشد.

جروم پاول قرار است سخنرانی خود را در جلسه امروز آمریکا ادامه دهد و هر اظهارنظری در زمینه کاهش مشوق های مالی از سوی رئیس بانک مرکزی ایالات متحده تنها سبب ایجاد دردسرهای جدید برای یورو می شود.

همواره در تلاش بوده ایم تا بهترین های بازارهای سرمایه را برای شما محیا کنیم تا خانواده ای تشکیل دهیم با پیوستگی یک نام: ™CMPRO

error: غیر مجاز